Translate

zondag 3 januari 2016

Intuitie/waarheid vs ontkenning en aannames


wat is waarheid? Voor mij is niets waar zolang ik het niet intuitief, gevoelsmatig, in ervaring heb doorleefd en uitgezocht. Mensen zeggen zoveel. Geloof is geen waarheid, een overtuiging is ook geen waarheid. Weten is voor mij een waarheid, en weten is iets dat niet in je hoofd zit. Dat is een gevoel dat je in je flikker hebt...
anderen noemen het je 6de zintuig. Ik gewoon een stukje gezond gevoel. Het vereist training, ga wat meer voelen in plaats van in je hoofd te zitten en het zal sterker worden.
Het begint gewoon met een gevoel" het voeld niet goed" of "er klopt iets niet"
Die ogen in je achterhoofd die "moeders scheinbaar hebben" als ze de leugens van hun kinderen doorzien...
Gebruik die! Al is het gewoon "er klopt iets niet" dan weet je al genoeg. Wat dan wel klopt word dan vroeg of laat wel duidelijk. Maar als het niet klopt in je gevoel. Die is leading... Ga dan niet met je hoofd in ontkenning zitten want dat gevoel is het belangrijkste wat we hebben in deze tijd op deze planeet vol met leugens illusies manipulaties etc.
Pas het toe op alles durf alles in vraag te stellen, en alles wat je "denkt te weten" als je al zegt ik denk dat... is het al geen zekerheid. Wanneer je zeker van iets bent. In je "gut feeling" zit je goed.
Ik zeg altijd je weet iets. Of je weet iets niet.
Wanneer je dat 2de ook kunt accepteren. Kun je beter filteren. Wees waakzaam in je aannames en overtuigingen, vooral over alles wat van "buitenaf komt". Het kan dus ook zeker geen kwaad om wat je al geleerd hebt in het leven dit nog eens in vraag te stellen.
En onthoud, dit "gevoel in je flikker" is niet altijd in woorden uit te leggen of met je verstand te begrijpen. Zo werkt weten niet. Vooral als je het bij anderen wil overbrengen kan dit verkeerd worden geinterpreteerd.
Er is veel wat ik weet en voel, waarvoor ik nog steeds niet altijd de woorden kan vinden.
In mijn gedichtjes likt dit het beste. Maar dan nog zit de boodschap nog dieper dan de woorden die je leest. Het zou iets in je moeten triggeren. Tis geen concept. Het is een verwijzing naar iets dat je zuld moeten voelen en ervaren. Zelfs dot is moeilijk uit te leggen...
Maar als je even zoiets hebt van ik begrijp je wel is mn doel bereikt het gaat om de boodschap de energie die ik overbreng, niet de woorden.
Het verwijst naar de ervaring van dat weten. Iets dat groter is dan "jezelf" die je nu ervaard. Noem het hoe je het noemen wil velen noemen het "god" het is maar net hoe het interpreteerd. Het verwijsd naar het stukje dat bezield is en dat is. Iets dat echt is. En dat kun je herkennen. Invoelen begrijpen. Een stuk realisatie /de diepgang van derealiteit begrijpen. Onderscheiden van wat echt is en bedrog.
En de waarheid over iets is altijd bezield. En dat is het hele punt. Het verschil tussen wat bezield en onbezield is. Wat onecht en echt is. Dat onderscheidingsvermogen is je intuitie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten