Translate

donderdag 19 juni 2014

Storm


Ik ben zo blij dat ik mag leven,
Het heeft me zoveel te geven.
Alles is een avontuur,
En ik zit achter het stuur.

Er zijn bruggen en bochten,
of zwaar weer dat het doet tochten.
hierdoor verlies ik wel eens de grip op het stuur,
Ik sta dan machteloos en voel me zuur.

Maar dan is er altijd nog overgave,
ik zie dat als een gokje wagen.
Geef je lot eens even uit handen,
je zult zien dat het leven je zacht laat landen.

Je kunt niet alles beheersen en controleren,
uiteindelijk zul je jezelf er mee bezeren.
Laat jezelf los op de stroom van het leven.
en begin vandaag nog op de wind te zweven.

Het leven is liefdevol maar soms ook hard, 

in die momenten voel je je vaak verward.
Je stelt dan vragen over het waarom,
maar het antwoord is daarom. 


Dit antwoord verwijst naar de reden,
maar deze ervaring behoort nu tot het verleden.
 
Zo belangrijk is deze reden niet,
het licht er maar net aan welk verhaal je erin ziet.


Je hebt er zojuist een nieuwe ervaring bij,
denk hier niet teveel over na en je bent vrij. 

Het verhaal doet er niet zoveel toe,
vaak maakt het je alleen maar moe.


Soms maakt het niet uit waarom,
het was gewoon een voorbijgaande storm.
Dingen zijn zoals ze zijn,
en dit idee verlicht een hoop pijn.

Het betekent dat je dingen gewoon kan accepteren,
en dat is trouwens al heel mooi om te leren.
Want je zult niet vast blijven hangen in het verleden,
de kunst is om het los te laten en te leven in het heden.

Geniet van alle ervaringen en het leven,
want dit mooie geschenk is je met liefde gegeven.
Zie de schoonheid in alles wat is,
want juist dat gevoel van liefde en vreugde is vaak ons gemis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten