Translate

woensdag 20 juni 2012

De Wens Vs Zeg het maar


Luister eerst eens het liedje; De wens, en daarna het liedje; Zeg het maar, het grappige is dat hij in het tweede liedje het antwoord geeft op de vraag in het eerste liedje.

De wens

In De wens, vraagd hij zich af wanneer een mens tevreden is, ook waar we moeten zoeken, en wat de wens is waardoor we niet meer verder hoeven te zoeken, en een andere mooie vraag: Wat maakt het onbekende beter, Dan al het gene dat ik ken.


Songtekst:



Kan iemand me vertellen
Wanneer een schutter rust
Wanneer de boog zich mag ontspannen
Z`n pijl het laatste doelwit kust

Wanneer is een mens tevreden
Merkt hij voor een keer als hij kijkt
Over de schutting bij de buren
Dat `t het gras niet net iets groener lijkt

Zeg me waar moeten we zoeken
En wat is nou die wens
Waarna we niet meer verder hoeven
Waar en wanneer ligt de grens

En waarom wil ik alsmaar verder
Als ik ergens ben
Wat maakt het onbekende beter
Dan al hetgeen dat ik ken

En waarom ben ik nooit compleet gelukkig
Met wat er hoort bij mij
Waarom moet er toch steeds weer iets bij
Waarom nooit eens een keer
Ietsje minder dan meer
Wanneer laat dat verlangen me vrij

Zeg het maar

In het volgende liedje; Zeg het maar zingt hij dat hij tevreden is met helemaal niets, maar daardoor heeft hij juist alles... In dit liedje heeft NIETS dezelfde betekenis als ALLES... de kunst is tevreden te zijn met wat je al hebt, wat je al bent, en wat er al is... dan heb je als mens genoeg. Her-inner je Zelf hier telkens weer aan dat het gras niet groener is aan de overkant. Maar mensen hebben hier moeite mee. Het is een innerlijk gevecht in velen mensen, ze blijven zoeken en vechten... gooi die strijdbijl gewoon eens neer :)


Songtekst:



niets in mijn handen
ik ben zo zwaar als mijn eigen gewicht
Ik leef van de liefde, de lucht en het licht

al mijn gedachten
ze dansen als bladeren mee met de wind
niets aan mijn hoofd
ik ben zo blij als een kind

wat is er meer meer nog dan dit
meer dan de zon die mijn lichaam verhit
meer dan de tijd die ik bezit

zeg het maar...

ik weet het niet
ik voel het niet
en dat komt goed uit want ik hoef het niet
Ik zoek het niet
dus ik vind het niet
wat ik mis
wat er verder is, kan me niet schelen
ik ben tevreden, met helemaal niets,
met helemaal niets, helemaal niets

Vrij zijn mijn voeten
vrij om te gaan en te staan waar ik wil
vrij om te voelen, dat ik van je hou

Vrij om te delen
alles of niets
maakt geen enkel verschil
dit is mijn hart en ik geef het aan jou

wat is er meer
meer nog dan dit
meer dan de zon die mijn lichaam verhit
meer dan de tijd die ik bezit

hey zeg het maar...

ik weet het niet
ik voel het niet
en dat komt goed uit want ik hoef het niet
Ik zoek het niet
dus ik vind het niet
wat ik mis
wat er verder is, kan me niet schelen
ik ben tevreden, met helemaal niets,
helemaal niets, met helemaal niets
wat ik ook doe
waar ik ook ga
ik loop mijn eigen geluk achterna
wat wil ik meer, dan dat ik besta

zeg het maar...
ik weet het niet
ik voel het niet
en dat komt goed uit want ik hoef het niet, nee
Ik zoek het niet
dus ik vind het niet
ik ben tevreden met helemaal niets...
ik weet het niet
ik voel het niet
en dat komt goed uit want ik hoef het niet, nee
Ik zoek het niet
dus ik vind het niet
ik ben tevreden met helemaal niets...
ik zie het niet
ik hoor het niet
en dat komt goed uit want ik hoef het niet nee
ik heb het niet
nee ik proef het niet
ik ben tevreden met helemaal niets
helemaal niets, met helemaal niets
wat ik mis, wat er verder is, kan me niet schelen, ik ben tevreden met helemaal niets... ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten